Sunday, January 17, 2010

Sunday Soundtrack..."Back to the Basics" Tribute


I remember when I was younger ( not that I'm old lol ), Sundays were the days when my dad used to play all his records or vinyls, from Marvin Gaye to Barry White , Quincy Jones or Ray Charles ( I think he still does that).He is the reason why I love so much Soul, Blues and Jazz music.And still now, sometimes he just calls me and asks "Do you remember this song or artists? Can you find it for me?" and when we are together we talk about Music ( among others things ) and I still learn so much from him.I still spend my Sundays listening to Nina Simone, Muddy Waters Etta James or Ray Charles. I wanted to share this with you with a little compilation of some of the artists, legends my dad loves that are now gone .Hope you'll enjoy!!

Je me souviens quand j'étais plus jeune, les Dimanches étaient les jour où mon père jouait ses disques, ses vinyles de Marvin Gaye à Barry White en passant par Quincy Jones ou Ray Charles ( je crois qu'il le fait toujours).Il m'a transmis son amour de la Soul, du Blues, du Jazz.Et même maintenant, il arrive qu'il m'appelle et me demande " tu te souviens de cette chanson ou de ce ( cette ) chanteur ( euse )? Tu pourrais me trouver ce disque ou ce live?"et lorsqu'on est ensemble, la discussion nous ramène toujours à la Musique, je découvre toujours des légendes, un univers.J'ai gardé l'habitude d'écouter les Dimanches Nina Simone, Muddy Waters, Etta James ou Ray Charles.Je voulais partager cela avec vous avec une petite compilation de chansons, de vidéos de légendes disparues que mon père affectionne.J'espère que cela vous plaira!










No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 
Soul Food....All you need is Soul - Free Blogger Templates, Free Wordpress Themes - by Templates para novo blogger HD TV Watch Shows Online. Unblock through myspace proxy unblock, Songs by Christian Guitar Chords